3 Comments

1. Tervehdys. Valitettavasti en päässyt edelliseen strategiakokoukseen ulkomaanmatkan takia, joten ohessa muutama kommentti.

Mielestäni nykyisessä periaateohjelmassa on paljon elementtejä, jotka kannattaa ottaa sopivasti soveltaen uuteenkin versioon. Tarkoitushan on, että puolue selvästi profiloituu omien arvojensa pohjalta, jotka eivät ole kvartaalitavaraa. Luonnollisesti uudetkin painotukset on syytä huomioida, ettei tule käsitystä siitä, etteikö puolue seuraa aikaansa ja kykene uudistumaan. Ehdotan seuraavia 4 kokonaisuutta, jotka muodostaisivat arvoja koskevan kivijalan Kokoomuksen strategiaohjelman pohjaksi.

1. vapaus ja ja vastuu
    2. tasa-arvo ja sivistys
    3. uudistushakuisuus ja avoimuus
    4. vastuullisuus ja ihmisläheisyys

Näille arvoille voitaisiin sitten rakentaa lähivuosien toimintastrategia ja -ohjelmatavoitteet.

Ystävällisin terveisin,

Tapio Mutikainen

4.

1. Kiitos Tapio, kommenteista.

Aikaisempien tilaisuuksien työryhmissä käytiin noista arvoista paljon keskustelua ja sen pohjalta näyttää tällä hetkellä kivijaloiksi muodostuvan neljä kokonaisuutta:
      1. Avoimuus – kuunteleminen – yhteistyö
      2. Eettisyys – välittäminen – yksilön vapaus
      3. Ahkeruus – edelläkävijyys – yritteliäisyys
      4. Koulutus – sivistys – kulttuuri

Eli linjassa mennään ehdottamiesi kokonaisuuksien kanssa.
      Ensi kerralla, ke 16.4.klo 17 on tarkoitus rakentaa näihin arvoihin pohjautuvien strategisten tavoitteiden saavuttamiseksi toimenpideohjelmat.
      Toivottavasti pääset mukaan!
      Paikka on Espoon Kulttuurikeskus Tapiolassa.

Terveisin, Leena Hoppania
      poliittinen sihteeri,
      Espoon Kokoomus

2. Hei! Kiitos mielenkiintoisesta strategia-aamupäivästä 15.3.! Kommentoin Espoon Kokoomuksen strategiatyön materiaalia, joka jaettiin strategiatyön toisena päivänä. Materiaalissa sanotaan seuraavasti:

”ESPOON KOKOOMUS on
    Moniarvoinen, aktiivinen yhteiskunnallisten muutosten seuraaja ja innovatiivisten ja inhimillisten ratkaisujen toteuttaja”

…seuraaja? Vierestä seuraaja vai jonkun toisen seuraaja?
    …toteuttaja? Toteuttaako politiikka itsessään mitään? Eikö politiikan tai poliittisten päätösten mukaisen toteutuksen tee esim. yritykset ja virkamiehet?

Joitakin ehdotuksiani:

ESPOON KOKOOMUS on moniarvoinen, inhimillisten ja innovatiivisten muutosten aktiivinen mahdollistaja

tai selkokielisemmin:

ESPOON KOKOOMUS luo mahdollisuuksia työn ilolle ja hyvälle elämälle
    /
    ESPOON KOKOOMUS luo espoolaisille mahdollisuuksia työn ilolle ja hyvälle elämälle
    /
    espoolaisten KOKOOMUS luo mahdollisuuksia työn ilolle ja hyvälle elämälle

Ystävällisin terveisin,
    Julia Salmelin