Kestäviä ratkaisuja ihminen edellä

31.3.2017Blogit

Espoo valittiin viime vuonna Euroopan kestävimmäksi kaupungiksi. Mukana oli 140 kaupunkia, joita arvioitiin taloudellisilla, sosiokulttuurisilla ja ekologisilla mittareilla. Vahvuuksiamme olivat osaaminen, turvallisuus ja luonto. Myös tulotaso sekä terveydentila arvioitiin kärkeen. Espoon tulokset olivat erinomaisia myös OECD-maiden yhteisessä PISA-tutkimuksessa. Siinä mitataan 15-vuotiaiden osaamista matematiikassa, luonnontieteessä ja lukutaidossa.

Hienojen tulosten varaan ei tietenkään pidä jäädä lekottelemaan. Ehkä ne kuitenkin kertovat, että kokoomuslaisittain järkevä rahankäyttö, maltillinen veroprosentti sekä arvojemme mukaiset ja maan kärkeä olevat satsaukset perusopetukseen, ympäristöön ja hyvinvointiin ovat luoneet pohjaa myös lastemme tulevaisuudelle.

Espoo kasvaa joka vuosi yli 4000 asukkaalla. Aivan kaikille kelkassa mukana pysyminen ei ole ollut helppoa, ja tukea tarvitaan. Talouden pitäminen terveenä luo pohjan sille, että voimme jatkossakin tehdä kestäviä ratkaisuja ihminen edellä.

Pia Kauma
Valtuustoryhmän pj. (kok)
Kaupunginhallituksen jäsen

Tietoa kirjoittajasta

Kestäviä ratkaisuja ihminen edellä

Kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu

pia.kauma@gmail.com

Kirjoitukset

Tämä artikkeli on osa Espoon Kokoomuksen hallituksen, valtuuston ja valtuustoryhmän jäsenten kirjoittamaa blogia – ajatuksia Espoosta ja Espoon kehittämisestä, Suomesta ja Suomen suunnasta. Mielipiteet ovat kirjoittajien omia.
Kommentti artikkeliin “Kestäviä ratkaisuja ihminen edellä
  1. Avatar HarriS sanoo:

Miten Espoo voi olla kestävin kaupunki kun autoilua suositaan? Ei mene minun jakeluun.