Ahde

Espoonlahti

s. 1971

tuuli.ahde@gmail.com

Olen lähes paljasjalkainen espoolainen; espoonlahtelainen vuodesta 1978. Meillä on tiivis ja iso perhe; ydinperheeseeni kuuluu aviomies, yksi alakoululainen, kaksi lukioikäistä, toisen pojan tyttöystävä, pari koiraa ja lisäksi meillä on esteponi. Ulkoilmaihmisenä kotiseutuni upea ja harvinainen luonto on minulle tuttu ja rakas.

Olen elintarviketieteiden maisteri ja yrittäjä. Pidän nuorille hygieniaosaamiskursseja ja lisäksi minulla on sisareni kanssa Luonnossa kotonaan -päiväkoti.

Olen aina toiminut yhteisön hyväksi korostaen oikeudenmukaisuutta, yhteisöllisyyttä ja vastuullisuutta. Päätösten pitää perustua parhaaseen mahdolliseen, ajantasaiseen tietoon ja niitä tulee tarvittaessa voida myös pyörtää. Päätöksenteon tulee olla avointa ja läpinäkyvää.

Olen Espoonlahden koulun johtokunnan jäsen ja ollut kaksi kautta seurakuntaneuvoston jäsenenä. Haluan olla vaikuttamassa Espoon tulevaisuuteen ja kannustaa muitakin espoolaisia aktiivisuuteen. Yritykset, yhdistykset ja järjestöt tarvitsevat tiloja läheltä ihmisiä. Yhteistyötä on kehitettävä ja byrokratiaa vähennettävä; kaavoituksella voidaan tehdä paljon Espoon kylämäisyyden ja luonnon monimuotoisuuden ylläpitämiseksi.

Uusille ideoille on löydyttävä myös henkistä tilaa. Vain lisäämällä työllistävien yritysten ja työnteon määrää pystymme tarjoamaan espoolaisille monipuolisia ja toimivia palveluja. Sulavaan liikkumiseen ja parkkipaikkojen riittävyyteen on panostettava; kaikki eivät liiku metron suuntaisesti.

Korostan varhaista puuttumista ja ennaltaehkäisyä kaikissa perheille suunnattavissa palveluissa. Laadukas ja turvallinen koulupolku varhaiskasvatuksesta lähtien, monipuolinen kieli- ja ainevalikoima peruskoulussa ja toisella asteella riittävän ja oikea-aikaisen tuen kera on jokaisen kasvavan oikeus. Nuoriso-, harraste- ja liikuntatilojen riittävyyteen on panostettava sekä kilpaurheilun ja koulun yhdistämistä on tuettava enemmän. Elämän ehtoopuolella hyvä ja turvallinen vanhuus sekä lähellä olevat palvelut on taattava.