Bärlund Aija

Kivenlahti

s. 1962

ab@aijabarlund.fi

Olen 15- ja 18-vuotiaiden poikien äiti. Espoo on ollut kotikaupunkimme keväästä 2010 lähtien. Asuimme ensin Nuottalahdessa, josta muutimme Kivenlahteen. Pojat ovat käyneet päiväkotinsa ja koulunsa Mattlidenissa, Grankulla Samskolanissa sekä Espoon Steinerkoulussa.

Olen yrittäjä, joka kehittää työkseen johtamista ja liiketoimintaa. Vaikutan tällä hetkellä Espoon Yrittäjien hallituksessa ja johdan puhetta Suomen Yrittäjien kansainvälisyysvaliokunnassa.

Kunnallissektorin asiat ovat minulle tuttuja. Vuonna 2017 kirjoitin yhteistyökumppaneideni kanssa Kunnat kuntoon –kirjan, jonka jälkeen olen auttanut lukuisia kuntia, kaupunkeja ja kuntia lähellä olevia yhtiöitä strategioiden ja brändien rakentamisessa sekä palvelujen kehittämisessä asukkaille ja yrityksille – saamani palautteen mukaan varsin onnistuneesti.

Haluan edistää kunnan ja yritysten välistä yhteistyötä erityisesti ilmastoasioissa, jotta synnytämme uutta liiketoimintaa, vientiä, työpaikkoja ja verotulojen Espoolle.

Espoo on edelläkävijänä ottanut palvelusetelit menestyksekkääsi käyttöön. Haluan vauhdittaa käyttöönottoa edelleen, jotta kuntalaiset saavat valita itselleen sopivimmat palvelut, työllistämme omia espoolaisia yrityksiämme, tuotamme verotuloja Espoolle ja sitä kautta hyviä palveluja kuntalaisille.

Toimin myös luottamustehtävissä Suomalaisen Työn Liitossa ja Espoon Steinerkoulussa sekä opetan Aalto EE:ssä ja Pro:ssa Kilpailuetua vastuullisuudesta –ohjelmassa ja ohjaan yritysosallistujien projektitöitä vuodesta 2016 lähtien.

Olen ahkera kuntoilija ja joogaaja. Hanikan ja Oittaan ladut sekä Espoonlahden ja Suvisaariston jäät suksilla ja luistimilla ovat lempiharrastuksiani talvisin. Kesäisin pelaan golfia ja purjehdin. Syksyihini kuuluu marjastus ja sienestys Nuuksiossa. Kävely rantaraitilla, meren äärellä antaa aina voimaa.

Minulle tärkeitä asioita: #espoolaisuus #suomalaisuus #kansainvälisyys #yrittäjyys #työ #paikallisuus #kestäväkehitys #ilmastouudistus #vastuullisuus #palvelut #elämänlaatu #