Hakala

s. 1961

050 536 1979

hannele.hakala@live.com

Olen asunut Lauttasaaren ja Tapiolan tienoilla 40 vuotta. Muutimme Tapiolaan syystä, että täällä oli väljää ja vehreää, mukavia asuntoja hyvin rakennetussa ympäristössä. Pyhänristin puistossa kävellessä on edelleen välillä vaikea uskoa, että olemme Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa. Toivonkin, että Etelä-Espoossa nämä piirteen säilyvät ennallaan ja kaupunkisuunnittelussa huomioitaisiin reilut viheralueet. Metron ei pidä määrittää kaikkea rakentamista ja infraa. Seuraan Espoon luonnonhoitosuunnitelmaa mielenkiinnolla.

Kestävän kehityksen ja vastuullisuuden merkitys kasvaa koko ajan. Olen töissä ympäristöalan opistossa uravalmentajana ja koulutuskoordinoijana ammattikoulutusten ja tutkintojen parissa. Työllisyyden kuntakokeilu tuo lisää haasteita, mutta Espoossa on osaamista. Toivon, että Espoo on myös jatkossa houkutteleva kohde yrityksille.

Haluan vaikuttaa espoolaisten asumisviihtyvyyteen ja helppoon liikkumiseen. Yksinäisyys on aikamme ongelma, olisiko sille jotain tehtävissä? Kulttuuritapahtumat ovat olleet vaikeina aikoina voimanlähteemme ja espoolaisille Helsingin monipuolinen kulttuuritarjonta on lähellä. Upeat ulkoilumahdollisuudet ovat lisääntyneet Espoossa: Niittykummun urheilupuisto, padel- ja tenniskentät, ja Tapiolan ja Otaniemen ulkoliikuntapaikat sekä Puolarin ja Oittaan ulkoilualueet ovat siitä loistavia esimerkkejä.

Toivottavasti autoiluun ja julkiseen liikenteeseen tulee tasapuolisesti vielä parannuksia kaikille espoolaisille. En kannata ruuhkamaksuja länsiväylälle tai parkkimaksukokeiluja kaupunkikeskuksissa Espoossa. Olisi järkevää, että terveyskeskusten, palvelupisteiden, kirkkojen, kirjastojen ja pankkien äärellä olisi edelleen ilmaisia 1-2h parkkipaikkoja.