Hämäläinen Pekka

Otaniemi

s. 1998

pekka@pekkahamalainen.fi

Olen Pekka Hämäläinen, maisteriopintoja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa käynnistelevä rahoituksen opiskelija. Valmistun kauppatieteiden kandidaatiksi kevään 2021 aikana. Opintojeni ansiosta minulla on vahva ymmärrys taloudesta ja investoinneista myös kaupunkinäkökulmasta. Tätä osaamista haluaisin nyt käyttää rakkaan kotikaupunkini Espoon hyväksi.

Olen asunut koko ikäni Espoossa: Hannusjärvellä, Olarissa, Friisilässä ja tätä nykyä Otaniemessä. Espoo on muodostunut minulle hyvin tutuksi ja rakkaaksi. Tutuksi Espoo on tullut myös sen vuoksi, että olen ajanut työkseni kuorma-autoa kappaletavarajakelussa Uudellamaalla, minkä vuoksi Espoossa ei ole montaakaan kolkkaa, jossa en olisi käynyt. Tunnen Espoon läpikotaisin, ja ymmärrän, että sen eri alueilla on hyvin erilaiset vahvuudet ja haasteet. Olen käynyt kaikki kouluni Espoossa aina varhaiskasvatuksesta yliopistoon. Espoo on koti, joka on antanut minulle paljon. Nyt on aika antaa jotain takaisin.

Kokoomukseen ja Kokoomusnuoriin olen liittynyt vuonna 2013, ja sen jälkeen olen toiminut useissa alueellisissa luottamustehtävissä ja osallistunut kampanjatyöhön lukuisissa vaaleissa. Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan AYY:n edustajistossa olen istunut kokoomusryhmän varsinaisena edaattorina syksystä 2019 alkaen. Tiedän, miten politiikkaa tehdään ja tärkeitä asioita edistetään. Samalla olen tutustunut lukuisiin upeisiin ihmisiin ja oppinut paljon myös politiikan asiasisällöstä. Nyt olen valmis hyödyntämään tätä kaikkea – rakkaudesta kaupunkiin, rakkaudesta Espooseen.