Hyrskyluoto

Lintuvaara

s. 1979

anu.hyrskyluoto@gmail.com

Olen Anu Hyrskyluoto, 42 vuotta, ja asun uusperheeni kanssa Espoon Lintuvaarassa. Meitä on siis mieheni ja minä, sekä yhteensä kolme lasta (12, 14 & 16). Perheessämme on myös 2 koiraa, jotka osaltaan huolehtivat meidän hyötyliikuntatarpeista, kuin myös epäsuorasti kodin siisteydestä – sillä koirankarvat pitää imuroida noin joka toinen päivä. Omakotitalossa riittää aina puuhailtavaa vuodenajasta riippumatta ja lisäksi vapaa aika kuluu erilaisten energisoivien asioiden parissa, kuten ystävät, ruuanlaitto tai taide.

Olen toiminut viimeiset 15 vuotta erilaisissa esimies- ja johtotehtävissä, sekä pankki- että finanssiteknologia-alalla. Tällä hetkellä johdan liiketoimintalähtöistä pohjoismaista järjestelmäkehitystiimiä maksupääte- ja etäkaupan alalla, yritys on nimeltään Nets Denmark A/S (esim. Nets maksupäätteet Suomessa kuuluvat palveluihimme).

Asetuin ehdolle siksi, että toivon vielä lisää ihmisiä yksityiseltä sektorilta mukaan kunnallisvaltuustoon ja ylipäätään politiikkaan. Uskon, että yksityisen sektorin työelämäkokemuksesta olisi myös politiikassa hyötyä, jotta edustajan tausta ei ole ”liian” poliittinen. Uskon, että voin tuoda päätöksentekoon ja keskusteluihin uudenlaista näkökulmaa, ilman aiemman poliittisen toiminnan mukanaan mahdollisesti tuomia rasitteita. Tämän lisäksi kokisin voivani edustaa erityisesti myös lapsiperheellisiä, jotka tietävät mitä arki on, kun sovittaa yhteen työssäkäyntiä ja perhettä.

Minulle ihmiset, ympäristö, talous ja teknologia ovat kaikki yhdessä tärkeitä asioita. Valtuustopaikka on siis tavoitteeni, jotta voisin edustaa espoolaisia kotikuntaamme koskevassa päätöksenteossa erityisesti kestävään talouteen ja tulevaisuuden kehittämiseen liittyen, tinkimättä asukkaiden elämänlaadusta ja valinnanvapaudesta. Toivon, että tulevaisuudessa pystymme tarjoamaan entistä asukaslähtöisempiä palveluita, hyödyntäen erilaisia ratkaisuja palveluntarjoamisen osalta, esim. kunnan ja yksityisen sektorin yhteistyötä tiivistämällä.