Kaasalainen Kai

Painiitty

s. 1961

Kai.Poliitikkoposti@gmail.com

Olen Kai Kaasalainen, ja kuntavaaliehdokas Espoossa Kokoomuksen listalla.
Haluan kehittää Espoosta parhaan paikan asua, yrittää, työskennellä ja opiskella.

Tuon äänestäjieni ja Espoon käyttöön pitkän kokemukseni suurten organisaatioiden ja haasteellisten tilanteiden johtamisesta. Olen toiminut pitkään suuryrityksien johtotehtävissä sekä yritysten ja järjestöjen hallituksissa.

Lähtökohtani on tarkastella asioita (myös niitä vaikeita, kuten kuntataloutta) ratkaisukeskeisesti ja kestäviin periaatteisiin pohjautuen, ja kaikkien Espoon kuntalaisten etua ajaen. Haluan tuoda päätöksentekoon nykyaikaista tiedolla johtamista, ja vähemmän perinteistä eturyhmäajattelua.

Ajan rakentavaa yhteistyötä yli puoluerajojen. Valtuutetun työ on palvelutehtävä.

Poimintoja teemoistani:
* Espoon talous kestävälle pohjalle. Välineinä mm. palveluiden tuotantomallit.
* Espoon yritysystävällisyyden kehittäminen: yritykset ja työpaikat luovat veropohjan
* Opetuksen ja yrityselämän tiiviimpi yhteistyö ja uudet muodot
* Terveys on hyvän elämän perusta: palvelut kuntoon
(Tutustu ohjelmaani tarkemmin kotisivuillani!)

Taustaltani olen tavallinen perheenisä, ja tunnen myös lapsiperheiden haasteet. Asun Espoon Painiityssä. Meillä on kolme aikuista lasta ja kaksi lastenlasta.

Aloitin nuorena urani myyntitöissä, kouluttauduin datanomiksi IT-alalle ja jatkoin asiantuntijatehtävien kautta yritysjohdon tehtäviin. Olen Aalto-yliopiston Executive MBA, ja ns. elinikäinen oppija: työn ohessa jatko-opintojen ohjelmassani tutkin uusia keinoja digitalisaation ja tekoälyn hyödyntämiseen organisaatioiden johtamisessa ja ennakoinnissa.

Vapaa-ajallani toimin useissa verkostoissa ja luottamustehtävissä, mm. hallituksen jäsenenä Kaupan liitossa, Helsingin seudun kauppakamarissa, Tuote- ja palvelukaupan yhdistys ETU ry:ssä, ja mentoroin startup-yritysten johtajia. Olen myös vaikeissa olosuhteissa elävien lasten auttamiseen keskittyneen World Vision Suomen organisaation hallituksessa.