Käri-Zein

Leppävaara

s. 1964

paivi.karizein@gmail.com

Olen energinen ja kansainvälinen kunta-asioiden edistäjä, toimija ja rohkeasti asioihin tarttuva 57-vuotias kolmen nuoren äiti, yrittäjä, KTM, kansainvälisen liiketoiminnan lehtori ja startup-yritysvalmentaja Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa.

Harrastan entisenä kilpaurheilijana ja lasketteluoppaana liikuntaa laidasta laitaan. Intohimoni ovat tanssi, laskettelu ja suunnistus. Kahden koiramme (kultainennoutaja ja tiibetinspanieli) kanssa, kuljen päivittäin metsässä. Siellä mieli rauhoittuu ja elämänlaatu ja energia lisääntyvät.

Tavoitteenani on yrittäjämyönteinen ja osaava Espoo, jossa tuetaan kansainvälistymistä ja jatkuvaa oppimista.
Minulle tärkeitä teemoja taloudellisesti hyvinvoivassa luonnonläheisessä Espoossa ovat:
• Yrittäjämäinen ote elämään – yrittäjyydelle ja kansainvälistymiselle kunnan puolelta kannustimia
• Koulutus väylänä työllistymiseen ja jatkuvan oppimisen edistäminen
• Työelämässä joustavat ratkaisut jaksamiseen ja vanhemmuuden tukemiseen
• Ikääntyvien laadukkaat ja riittävät peruspalvelut joko kotona tai hoivassa
• Velkaantumisen hillitseminen julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyötä kehittämällä poistaa veroäyrin korotustarpeen

Laadukas ja hyvä arki Espoossa saavutetaan pienillä teoilla. Olen tehnyt aloitteita mm. Leppävaaran Elä ja Asu Seniorikeskuksen tontin saamisesta ko. käyttöön sekä edistänyt useita liityntäbussiyhteyksien ylläpitämisiä Suur-Leppävaarassa ja Pohjois-Espoossa. Olen tehnyt työtä Espoo strategian kansainvälisyys ja yhdenvertaisuusasioissa. Kasvava asukasmäärä lisää palvelutarpeita hyvinvoinnin ja turvallisuuden alueilla. Kaupunkirakentaminen on toteutettava lähiluontoa säästäen, virkistyskäyttö edelleen mahdollistaen. Rantaraitti voi kulkea kauempanakin rannasta, joskin pääosin meren rannassa. Toimin kokoomuksen Leppävaaran paikallisyhdistyksen hallituksessa, Laurean alueneuvottelukunnassa, monikulttuuriasiain neuvottelukunnassa ja Omnian tarkastuslautakunnassa varajäsenenä.

Sydämellä ja sisulla, Päivi