Kauma

Friisilä

s. 1966

pia.kauma@eduskunta.fi

VIIHTYISÄ, TURVALLINEN JA IHMISYSTÄVÄLLINEN ESPOO!

Olen pitkäaikainen kaupunginvaltuutettu ja espoolaisten kansanedustaja. Minut tunnetaan aktiivisena, sisukkaana ja rohkeana päättäjänä, joka saa asioita aikaan ja jota on helppo lähestyä.

Pidän tärkeänä, että valtuutettu uskaltaa sanoa mielipiteensä. Samalla on oltava ratkaisuhakuinen ja yhteistyökykyinen.

Olen naimisissa ja meillä on neljä lasta, joista kaksi asuu vielä kotona. Kun aloitin Espoon kuntapolitiikassa vuonna 2004, lapsemme olivat vielä pieniä. Tulevalla valtuustokauden painopisteitä:

TALOUS TASAPAINOSSA JA VEROPROSENTIT MALTILLISIA

Koronan jälkeen on entistäkin tärkeämpää toivottaa tervetulleiksi yritykset, yrittäjät ja uudet työpaikat. Maltillinen kuntavero ja kiinteistövero. Ei ruuhkamaksuja. Maakuntaveroakaan ei tarvita. Ei jättivelkaa lapsille ja tuleville sukupolville.

VIIHTYISÄÄ, YMPÄRISTÖYSTÄVÄLLISTÄ JA TURVALLISTA ASUMISTA

Rantaraitti, meri, metsät ja puistot ovat tärkeitä. Liian tiivis rakentaminen ei sovi kaikkialle. Pientalotontteja tarvitaan. Meren läheisyyttä voisi hyödyntää nykyistäkin paremmin saaristopalveluita kehittämällä. Tarvitsemme ravintoloita ja kahviloita, joissa voi tavata ystäviä. Liikuntapaikkoja, kulttuuria ja aktiviteetteja elävöittämään espoolaisten arkea.

PERUSPALVELUT KUNNOSSA JA IHMISISTÄ HUOLEHDITAAN

Korkealaatuista opetusta terveissä rakennuksissa. Lisää lukiopaikkoja. Painopistettä lähiopetukseen ammatillisessa koulutuksessa. Turvallista ikääntymistä ja pääsy haluttaessa palvelutaloon. Jonoista hoitoon, myös mielenterveyspalveluissa. Kouluissa apua ja kannustusta itsensä kanssa hukassa oleville nuorille. Lapsiperheille valinnanvapaus hoitomuodoissa.

Lue lisää nettisivuiltani osoitteessa www.piakauma.fi