Knaapi Emilia

Matinkylä

s. 1989

emilia.knaapi@gmail.com

Olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja valtiotieteiden kandidaatti, nyt viimeistelen maisterintutkintoani. Samalla olen työskennellyt asiantuntijana eri järjestöissä. Tällä hetkellä olen töissä Aalto yliopistolla kirjoittamassa maisterintutkielmaani. Vapaa-ajalla harrastan liikuntaa, toimin järjestöissä ja tapaan ystäviäni. Espoossa olen asunut monia vuosia eri paikoissa, kuten Soukassa, Tapiolassa, Perkkaalla ja nyt Matinkylässä. Olen myös käynyt yläasteen, lukion ja ammattikorkean Espoossa, ja toiminut monissa pesteissä espoolaisessa partiolippukunnassa. Uskon siis tuntevani Espoota ja espoolaisia.

Minulle tärkeitä teemoja ovat terveys ja hyvinvointi. Toisena merkittävänä teemana on lasten, nuorten ja perheiden arjen sujuminen. Espoon tulisi panostaa enemmän esimerkiksi perheiden matalankynnyksen palveluihin, sekä mielenterveyden hoitoon ja sairauksien ennaltaehkäisyyn. Tärkeää olisi myös varmistaa, että jokaisella lapsella ja nuorella olisi mielekäs ja merkityksellinen harrastus. Ulkokuntosalit ja muut virkistysmahdollisuudet edulliseen hintaan vaikuttavat myönteisesti ihmisten liikkumiseen ja terveyteen. Espoossa on vahvat kaupunkikeskittymät, joissa jokaisessa on oma tunnelmansa. Näitä kaupunkikeskittymiä tulee kehittää niin että niistä löytyy tarvittavat palvelut ja kaavoittamalla asuntoja kaupunkikeskuksiin, taataan useammalle mahdollisuus asua palveluiden lähellä. Vaikka metron ja raiteiden varteen tulee kaavoittaa tiivistä ja korkeaa rakentamista, tulee myös kaavoittaa pientaloaluita. Pyöräilyn ja kävelyn mahdollisuuksia tulee myös kehittää, kuitenkaan heikentämättä autoilun tarpeita.

Uskon että minulla on laajan järjestökokemukseni, koulutusten ja töiden ansiosta laaja näkemys esimerkiksi erilaisista hyvinvoinnin teemoista. Ymmärrän kuitenkin myös monia muita teemoja ja perehdyn ja opin asioista, joita en tunne. Nämä ominaisuudet tekisivät minusta hyvän kaupunginvaltuutetun Espooseen.