Laakso Ville

Haukilahti

s. 1991

vinkes.laakso@gmail.com

Olen kokenut kuntapäättäjä ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen ammattilainen.

Politiikassa keskeiset arvoni ovat ympäristö, yksilönvastuu ja edistysusko.

Elämme keskellä kahta ympäristökriisiä: ilmastonmuutosta ja luonnon monimuotoisuuden romahdusta. Haluan rakentaa Espoota, joka kantaa vastuunsa luonnon monimuotoisuudesta, sillä kunnissa voidaan tukea tehokkaasti luonnon monimuotoisuuden säilymistä. Suomalaisen luonnon tulevaisuus ratkaistaan Suomessa ja tehtävässä onnistuminen näkyy jokaisen takapihalla. Vastuuta ei tässä asiassa voi sysätä ulkomaille.

Mielestäni yksilön vastuun tulee seurata yksilön vapautta. Ajoittain tuntuu siltä, että vastuu sysätään yhteiskunnalle, mutta vapauksista ollaan valmiita nauttimaan. Haluan politiikassa peräänkuuluttaa yksilön vastuuta itsestään, läheisistään, yhteisöstään ja ympäristöstä.

Edistysusko on tapani katsoa maailmaa. Huominen on tätä päivää parempi, kunhan vaalimme sivistystä ja uskomme tieteeseen. Uusiin asioihin kannattaa suhtautua avoimesti, eikä suuriakaan päätöksiä kannata pelätä.

Olen toiminut politiikassa näiden arvojen pohjalta jo miltein kymmenen vuoden ajan, viimeiseksi kaupunginvaltuutettuna Turussa 2017-2020.