Lähde Johanna

Kurttila

s. 1970

jo.lahde@hotmail.com

Olen ehdolla Espoon kaupunginvaltuustoon yksinkertaisesti siitä syystä, että haluan olla mukana vaikuttamassa ja rakentamassa Hyvää Espoota. Kuntapolitiikassa olen ollut mukana 8,5 vuotta ja minulla on halu jatkaa sinnikästä työtä espoolaisten hyväksi.

Kolmen nuoren äitinä, lasten ja nuorten hyvinvointi on lähellä sydäntäni. Tämän teeman ympärillä olen tehnyt töitä Jalavapuiston koulun johtokunnan varapuheenjohtajana, englanninkielisen kielikylpypäiväkoti Honey Monsterin hallituksen puheenjohtajna, Koulutus elämään säätion hallituksen jäsenenä, sekä taloudehoitajana EJK:ssa.

Minulla on sosiaalialan koulutus ja olen työskennellyt mm. vanhustenhuollossa, lastensuojelussa sekä varhaiskasvatuksessa. Näin ollen luottamustehtävät valtuutetun roolin lisäksi, Espoon sosiaali- ja terveyslautakunnassa sekä sote-jaoston puheenjohtajana ovat olleet minulle luontevia. Lisäksi perheeseeni kuuluu iäkäs äitini, jonka arjessa olen paljon läsnä. En kannata sote uudistusta sellaisena kun se on nyt suunniteltu toteutettavan. Jokaisella, niin lapsella, aikuisella kuin seniorillakin, on oikeus turvalliseen ja hyvään elämään.

Pisimmän työurani olen viimeiset liki 20 vuotta toiminut henkilöstö- ja organisaatioiden johtamisen parissa. Tunnen yksityissektorin ja kuntatalouden järkevän taloudenpidon lainalaisuudet ja velan varaan rakentaminen ei ole kestävää. Edustan sitä linjaa, jonka mielestä ensin on huolehdittava että rahaa on kirstussa jaettavaksi, jonka jälkeen voidaan luoda hyvinvointia ihmisille. Velan jättäminen lastemme maksettavaksi on edesvastuutonta.

Persoonana olen avoin, positiivinen sekä utelias ja pyrin nauttimaan täysin rinnoin elämästä sellaisena kun se on. Olen kova tekemään töitä ja arvostan isosti yhteistyötä ja sen voimaa. Politiikassa kukaan ei pärjää yksin. Se on kaikkien tulevien valtuutettujenkin hyvä muistaa.

Kiitos kun luit tarinani, lisää minusta löydät nettisivuiltani.