Lehtisyrjä

Lystimäki

s. 1967

mika_lehtisyrja@luukku.com

Olen Kokoomuksen kuntavaaliehdokas Olarin Lystimäestä. 53-vuotias yrittäjä, neljän lapsen isä, kiinteistönvälittäjä, FM (HY, kemia), res ltn, Päivänkehrän koulun johtokunnan pj, Olarin koulun johtokunnan jäsen, liikunta- ja nuorisolautakunnan varajäsen, herastuomari, soutuneuvos,…

Muutin puolisoni kanssa Lystimäkeen vuonna 2000 ja uskoisin silloin olleeni aika tuttu näky Olarin kaduilla ja koirapuistossa Putin-nimisen, mutta hyvätapaisen bokserimme kanssa.
Koirakävelyt vaihtuivat sittemmin lastenvaunujen työntelyyn, mutta siitäkin on jo aikaa.
Nyt olen toista kertaa ehdolla ja edellistä kertaa kokeneempana sekä viisaampana tosissani pyrkimässä huolehtimaan meidän kaikkien yhteisistä asioista.

Vaaliteemojani ovat:
– Lasten ja nuorten liikuntamahdollisuuksien edistäminen on erinomaista syrjäytymisen ehkäisyä ja terveystyötä. Tämä teema on tullut henkilökohtaisestikin hyvin tärkeäksi neljän koripalloa harrastavan lapsen isänä.
– Koulutuksesta ei tingitä. Painotettu opetus mm. kielikylpy- ja musiikkiluokilla on turvattava. Erityistä tukea tarvitseville oppilaille on kohdennettava riittävästi resursseja. Kaikki lapseni ovat käyneet tai käymässä kielikylpypolkua ja siitä kiitollisena haluan edesauttaa sitä, että muillakin on siihen mahdollisuus myös tulevaisuudessa.
– Kunnallisveroa ei saa nostaa. Hyvällä hallinnolla nykyinen taso on mahdollinen. Veronkorotukset ovat loputon suo, joka ei kannusta työntekoon, mihin meidän kaikkien hyvinvointimme perustuu. Työhön ja yrittämiseen on sitä vastoin kannustettava.
– Kaavoituksessa on panostettava väljään, luonnonläheiseen ja puistomaiseen Espooseen. Näin Espoo pysyy houkuttelevana asuinpaikkana myös hyville veronmaksajille ja palvelujen rahoitus turvataan. En halua enää lukea Helsingin Sanomista, että Espoo on muuttumassa Vantaaksi.

Minua äänestämällä saat ahkeran, asioihin perehtyvän ja yhteistyökykyisen valtuutetun yhteisiä asioitamme hoitamaan. Saan äänesi kuulumaan!