Markkula

s. 1950

markku.markkula@aalto.fi

Tarjoukseni poikkeaa:
MITEN TEHDÄ ESPOOSTA VIELÄ NYKYISTÄKIN PAREMPI KAUPUNKI ELÄÄ, TEHDÄ TYÖTÄ, OPISKELLA JA VIIHTYÄ?

Kokemus tuo etuja. Espoon perusteellinen tunteminen tuo etuja. Kansainväliset tiedot ja verkostot tuovat etuja. Tekniikka ja insinööriosaaminen tuovat etuja.

Olen Espoon kaupunginvaltuutettu jo teekkariajoistani alkaen – kiitokset äänestäjilleni. Nyt toimin KAUPUNGINHALLITUKSEN PUHEENJOHTAJANA. Pitkäjänteinen työ tuo tuloksia, yhteistyöllä. Minuun luotetaan. Olen tehnyt tuloksekkaan työuran etenkin Teknillisessä korkeakoulussa, Aalto-yliopistossa, Koulutuskeskus Dipolin johtajana ja myös kansainvälisesti. Näitä oppeja tuon Espoon käyttöön.

ESPOO ON KEHITTYNYT MÄÄRÄTIETOISESTI OSAAMISEN KAUPUNKINA, VERKOSTOKAUPUNKINA, LUONTOKAUPUNKINA JA YRITYKSILLE HYVÄN KASVUALUSTAN LUOVANA KAUPUNKINA. Paljon on parannettavaa – olemme oikealla tiellä.

Kaupunki luo edellytyksiä menestyville yrityksille – suurille ja pienille. Huolehtien samalla luonnosta. ESPOO ON JATKOSSAKIN EUROOPAN ETURIVIN KAUPUNKI INNOVAATIOISSA JA KESTÄVÄSSÄ KEHITYKSESSÄ. Tämä merkitsee taloudellista, ekologista, sosiaalista ja kulttuurillista kestävyyttä.

KESTÄVÄ TALOUS JA HYVINVOINTI kehittyvät vain työn, työpaikkojen ja yritysten menestyksen myötä. Maailma tarvitsee nyt edelläkävijöitä. Espoo voi yhä enemmän käyttää korkeakoulujen, oppilaitosten ja VTT:n tutkijoiden, opettajien ja opiskelijoiden osaamista.

Minusta ESPOO ON SUOMEN PARAS KAUPUNKI. Voimme tehdä siitä vielä paremman – yhdessä.

Tässä kiteytys, mitä pidän tärkeänä:
1. Espoon on jatkossakin sivistyksen ja elinikäisen oppimisen ykköskaupunki.
2. Espoo tukee aktiivista ikääntymistä ja turvaa myös vanhenevan väestön palvelut.
3. Säilytetään luonto lähellä jokaista. Pienetkin lähiympäristön asiat ovat tärkeitä.
4. On pientalojen aika.
5. Hyvä joukkoliikenne, hyvät pyöräilyolot ja henkilöautot ovat kaikki välttämättömiä.
6. Espoolaisten verot tarvitaan Espoossa. Vastustan SOTEa, joka heikentää espoolaisten terveyspalveluja.