Niemi

Latokaski

s. 1977

niemi.tero@outlook.com

Espoo elää keskellä haastavia aikoja. Vaikka kaupunki kasvaa, taloudelliset paineet ovat alkaneet kasaantua. Koronan jälkeinen aika tulee haastamaan kaupunkia taloudenpidossa ja tuomaan päätettäväksi myös vaikeita asioita palveluihin liittyen. Vaikeita päätöksiä ei tule pelätä vaan tekemällä asioita oikea-aikaisesti voidaan varmistaa kaupunkilaisten palvelut myös tulevaisuudessa.

Kaupunki on myös jatkuvasti yhä kansainvälisempi ja joutuu houkuttelemaan osaajia ja yrityksiä myös Suomen ulkopuolelta. Yhä useammin Espoon oikea vertailukohta löytyy Suomen rajojen ulkopuolelta: siksi kaupunkia kehitettäessä tulisi katsoa Suomea kauemmaksi. Houkutteleva kaupunki tuo mukanaan ihmisiä ja investointeja, ja luo uutta kaupunkikulttuuria.

Kaupunki elää paikallisissa yhteisöissä. Siksi luonnonläheinen, ihmisen kokoinen mutta kansainvälinen Espoo on menestystekijä myös tulevaisuudessa. Espooseen mahtuu kaupunkimaista ympäristöä sekä pientalovaltaisia yhteisöjä: erilaiset yhteisöt ovat Espoon vahvuus ja mahdollistaa erilaiset asuintavat saman kaupungin sisällä.