Oila

Otaniemi

s. 1967

kimmo@oila.fi

Olen espoolainen, joka on ylpeä siitä. Olen aina halunnut vaikuttaa ja saada asioita aikaiseksi. Niin on myös tapahtunut.

Kolmannen kauden valtuutettuna ja valtuustoryhmän pitkäaikaisena varapuheenjohtajana lupaan, että jos äänestät minua, Espoossa huomioidaan yrittäjyys ja teknologian kehitys, noudatetaan tiukkaa talouspolitiikkaa, sekä luodaan nuorille tulevaisuutta ja ikäihmisille oikeus arvokkaaseen vanhenemiseen.
Viiden lapsen isänä ja omia vanhempiani etähoitaneena tiedän, mitä kaupungin on tarjottava kuntalaisilleen. Kaupunki ei voi korvata perhettä ja sukua, mutta se voi auttaa ja mahdollistaa paljon.

Olen sarjayrittäjä, koulutukseltani diplomi-insinööri (tuotantotalous, Otaniemi) ja oikeustieteen kandidaatti (Helsinki), ammatiltani asianajaja, varatuomari erikoistuen teollisoikeuksiin, ICT:hen ja yrityskauppoihin. Olen toiminut pitkään osakasasianajajana kotimaisissa ja ulkomaisissa asianajotoimistoissa, joissa toiminut toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana . Lisäksi olen toiminut useissa yhtiöissä toimitusjohtajana, hallituksen puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä, mm. start-upeissa.

Olen naimisissa, meillä on opettajavaimoni kanssa 5 yhteistä lasta, joista kolme on jo muuttanut omilleen opiskelemaan. Lemmikkeinä perheessä Hippu-kissa ja kilpikonna.

Olen kolmannen kauden istuva valtuutettu ja kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsen, valtuustoryhmän vpj vuodesta 2011, toiminut maakuntavaltuutettuna, varavaltuutettuna, maakuntahallituksen varajäsenenä sekä useissa maakuntahallinnon luottamuselimissä.

Minulla on kilpaurheilutausta, päälajeina yleisurheilu, ammunta, tennis ja sulkapallo. Olen Suomen Urheiluliiton (SUL) 2. varapj, Paralympiakomitean hallituksen jäsen ja ollut Espoon Tapiot pj 2008-2017, nykyisin johtokunnassa.

Harrastuksiani ovat kalastus, metsästys, sulkapallo, tennis, hiihtäminen, mökkeily, metsänhoito ja postimerkkeily. Arvostan isänmaallisuutta, ahkeraa työntekoa ja rehellisyyttä. Olen reservin majuri.