Oila

DI, OTK, asianajaja, yrittäjä

Otaniemi/ Tapiola

050-5658968

Olen valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja ja olen toiminut kaupunginvaltuutettuna ja kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsenenä 8,5 vuotta sekä maakuntavaltuuston jäsenenä tai varajäsenenä kaksi kautta. Lisäksi minulla on lukuisia muita erilaisia puheenjohtajuuksia, hallituksen jäsenyyksiä ja luottamustoimia yrityksissä ja muissa organisaatioissa (esim. Suomen Urheiluliiton hallituksen jäsen).

Toimin omistajayrittäjänä asianajotoimistossa. jossa on Suomessa n. 200 työtekijää ja globaalisti 4.500 asianajajaa. Olen erikoistunut teknologiaan, patentteihin, robotiikkaan, tekoälyyn, kyberturvallisuuteen ja IT-oikeuteen, mistä olen tehnyt myös väitöskirjaopintoja. Toimin pääasiassa teknologia- ja start-up -yritysten ja innovaatioiden suojauksen parissa sekä teen myös niihin liittyviä yrityskauppoja ja rahoitusjärjestelyjä.

Vapaa-aikani kuluu mm. Suomen suurimman yleisurheiluseuran Espoon Tapioiden puheenjohtajana, reserviläistoiminnassa (res.majuri) ja viiden urheilevan lapsen isänä ja harjoituksiin kuskaajana vuorovedolla opettajavaimoni kanssa.

MOTTO: Rohkeutta päätöksentekoon!