Riihimäki

s. 1966

pekkariihimaki2021@gmail.com

Keväinen tervehdys!

Lähestyvät vaalit on varma kevään merkki. Nyt tosin myös kesän tänä poikkeuksellisena aikana. Toivottavasti olette pysyneet kaikki terveinä ja toivottavasti me pian pääsemme tästä kurimuksesta.

Syy miksi olen lähtenyt ehdokkaaksi löytyy minun omasta taustastani. Olen toiminut kohta 34 vuotta sote-alalla. Ensin julkisella 15 vuotta ja nyt kohta 20 vuotta yksityisellä mistä yrittäjänä 13 vuotta. Olen toiminut eri organisaatioissa ja eri toimenkuvissa. Olen nähnyt sotea useita eri näkökulmista ja olen ollut mukana vaikuttamassa järjestötöissä viimeiset 11 vuotta. Tunnen myös pienen perheyrittäjän ilot ja surut hyvin. Olen toiminut palveluntuottajana ikäihmisten asumispalveluissa ja minulla oli hoivakoti Valkama Vihdissä 2008-2016. Nykyisin työskentelen omassa yrityksessäni kouluttajapsykoterapeuttina ja pidän omaa vastaanottoa Tapiolassa Opinkujalla. Oman yrittäjyyden lisäksi olen nyt neljättä kaksivuotiskautta Terveys – ja Sosiaalialan Yrittäjät Teso ry:n puheenjohtajana ja olen ollut aiemmin EK:n Soster:n hallituksessa ja Suomen Yrittäjien Hyvinvointi – ja Palvelualojen HYPA:n valiokunnassa. Olen ollut lukuisissa pöydissä antamassa lausuntoja tuleviin lakiluonnoksiin ja ehdotuksiin, viimeisimpänä tammikuussa 2021 lausuimme tulevasta sote-lakiehdotuksesta eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokuntaan.

Minulle on kertynyt kokemusta vaikuttamistyöstä niin pienen yrittäjän kuin järjestön puheenjohtajan näkökulmasta. Haluan olla mukana vaikuttamassa siihen, että jokainen täällä Espoossa saa tarvitsemansa avun ja että jokainen pidetään mukana kyydissä. Haluan olla vaikuttamassa siihen, että Espoo olisi hyvä paikka yrittää ja että kunta omalla toimillaan raivaa yrittäjyyden esteitä ja luo hyvät puitteet koska yritykset tuovat kuntiin elinkelpoisuuden. Yritykset tuovat työpaikkoja, investointeja ja taloudellista toimeliaisuutta. Pidetään hyvää huolta toisistamme ja tehdään hyvää yhteistyötä.

Hyvää kevättä kaikille ja nähdään somessa ja kentillä.