Ruoho Veera

Espoo

s. 1969

veeraruoho@hotmail.fi

Olen ehdolla, koska koen tärkeäksi vaikuttaa ihmisten esille tuomiin huoliin ja kehittää kotikuntaamme entistä paremmaksi paikaksi elää, asua, yrittää ja tehdä työtä. Tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa helposti yli puoluerajojen, mikä on tärkeää yhteisten asioiden päättämisessä. Kunnioitan erilaisia näkemyksiä, ja etsin tehokkaasti ratkaisuja ihmisten arkeen liittyviin ongelmiin.

Teemojani : Turvallinen arki kaikille, yrittämisen ja työllistymisen edellytykset, terveellinen ympäristö, asumisen eri mahdollisuudet, harrastukset terveysturvallisiksi kaikissa olosuhteissa.

Taustaani: Valtiotieteiden maisteri, poliisi, kirkko- ja kaupunginvaltuutettu Espoossa sekä Espoon tuomiokirkkoseurakuntaneuvoston jäsen. Kansanedustajana 2015-19.

Työskentelen Helsingin poliisilaitoksella lapsiin kohdistuvien väkivaltarikosten tutkinnassa ryhmänjohtajana. Lisäksi arvokas tehtäväni on hoivata palliatiivisessa hoidossa olevaa äitiäni.

Espoo on minulle rakas kotikaupunki, jossa nuoruudessa vietin aikaani Solvallan urheiluopistossa taekwondon maajoukkueleireillä. Taustaani kuuluukin huippu-urheilua yli vuosikymmenen ajalta, jolloin saavutin arvokisamitaleja EM- ja MM tasolla sekä olympiaedustus (2000, Sydney). Perheeseeni kuuluu puoliso, lapsi ja koira.