Sarasmaa

sotilaslakimies, OTM

Kurttila

s. 1994

Olen 27-vuotias oikeustieteen maisteri ja työskentelen sotilaslakimiehenä Puolustusvoimissa. Perheeseeni kuuluu vaimoni, jonka kanssa odotamme keväällä syntyvää esikoistamme. Espoossa olen asunut vuosia Latokaskessa, mutta nyt rakennamme parhaillaan Kurttilaan kotia kasvavalle perheellemme.

Minulle on tärkeää edistää tulevaisuuteen katsovaa politiikkaa ja päätöksiä, joilla luodaan hyvinvointia kaikille suomalaisille. Uskon, että yksilöille on annettava vapautta mutta myös vastuuta.

Haluan tehdä politiikkaa toisia kunnioittavasti ja sivistyneesti. Hyvät käytöstapojen ja avoimen keskustelun on oltava yhteiskunnallisen keskustelun keskiössä populismin ja piikittelyn sijaan.

​Espoossa haluan olla edistämässä politiikkaa, jossa kaupungin elivoimaisuus turvataan ja peruspalveluiden saatavuus varmistetaan kaikille. Espoon on oltava houkutteleva vaihtoehto jatkossakin niin nuorille, vanhoille, perheille ja yksineläjille. Kaupungin talous on pidettävä tasapainossa, jotta hyvinvointia riittää myös tuleville sukupolville. Tehdään yhdessä Espoosta Suomen paras paikka kasvaa, asua ja yrittää!

1. Lapsiystävällinen Espoo: Perheiden tuen ja palveluiden on oltava kattavia ja helposti saatavilla. Kotihoidontuen Espoo-lisä on säilytettävä ja varhaiskasvatuksen laadusta on pidettävä kiinni. Laadukkaaseen opetukseen ja kattavaan kouluverkkoon on panostettava.

2. Nuorten palvelut kuntoon: Nuorille on oltava tarjolla tekemistä. Ennaltaehkäiseviin palveluihin on satsattava ja nuorten täytyy saada apua matalalla kynnyksellä.

3. Järkeä taloudenpitoon: Espoon taloudesta pidetään parhaiten huolta houkuttelemalla kaupunkiin veronmaksajia, yrityksiä ja työpaikkoja. Veronkorotusten ja ylivelkaantumisen sijaan on pidettävä varmistettava, etteivät kulut kasva liikaa.

4. Kasvua kaavoituksella: Espoossa on kaavoitettava ja rakennettava rohkeasti keskusten lisäksi myös pientaloalueita. Myös yritykset on huomioitava kaavoituksessa.