Tuure Herttaliisa

Mäkkylä

s. 1982

herttaliisa@herttaliisa.fi

Äiti, toiminnanjohtaja, YTM – toista kertaa ehdolla Espoon valtuustoon. Kuntavaaliteemoina lapset, nuoret ja perheet sekä harrastaminen ja hyvinvointi.

Olen 39-vuotias espoolainen. En voi sanoa olevani aivan syntyperäinen espoolainen, muutimme Kiloon ollessani parin viikon ikäinen, mutta siitä lähtien olen asunut Espoossa. Kilon jälkeen Kattilalaaksossa, Perkkaalla ja nyt perheeni kanssa Mäkkylässä.

Lukion kävin Haukilahdessa, vapaaehtoisen asepalveluksen suoritin Lahdessa ja valmistuin yhteiskuntatieteiden maisteriksi Jyväskylän yliopistosta. Elinikäinen oppiminen jatkuu vaalikevään jälkeen sosiaalityön aineopinnoilla Jyväskylän avoimessa yliopistossa. Työurastani suurimman osan ole tehnyt johtotehtävissä järjestökentällä. Mukaan mahtuu myös reilun kolmen vuoden hyppy virkamieheksi opetus- ja kulttuuriministeriöön. Nyt työskentelen toiminnanjohtajana Into – etsivä nuorisotyö ja työpajatoiminta ry:ssä.

Olen nyt toista kertaa ehdolla kunnallisvaaleissa. Omat lapset ovat kasvaneet alakouluikäisiksi ja vietän paljon aikaa harrastusten johdosta jäähallilla ja jalkapallokentän laidalla. Lasten, nuorten ja perheiden palveluiden saavutettavuus ja kehittäminen on minulle tärkeää. Myös harrastaminen kaikessa laajuudessaan on lähellä sydäntäni.

Tulevat vuodet Espoossa tulevat olemaan sekä mielenkiintoisia että haastavia. Tuleeko sote-uudistus ja miten se vaikuttaa Espoon palveluihin ja talouteen. Varhaiskasvatukseen ja koulutukseen kohdistuu säästöpaineita. Espoossa palvelut ovat olleet niitä kruunun jalokiviä, joista on tulevaisuudessakin pidettävä huolta. Kun panostamme lapsiin ja nuoriin, saamme kuntaan hyvillä eväillä varustettuja aikuisia.

Työn vastapainoksi harrastan ringetteä ja toimin lasten jääkiekko- ja ringettejoukkueiden joukkueenjohtajana ja vaikutan Kiekko-Espoon hallituksessa. Sydämeni sykkii lasten ja nuorten harrastamiselle ja hyvinvoinnille, sen eteen haluan tehdä töitä valtuustossa.