Vanhanen Joel

Pohjois-Tapiola

s. 2001

joel.henrik.vanhanen@gmail.com

Olen ehdolla Espoon kaupunginvaltuustoon, sillä haluan tehdä Espoosta Suomen edistyksellisimmän kaupungin. Olen aiemmin tehnyt töitä modernimman, toimivamman ja eloisamman Espoon puolesta neljä vuotta Espoon nuorisovaltuustossa, joista kaksi vuotta toimin puheenjohtajana, ja nyt haluan jatkaa tätä työtä kaupunginvaltuustossa.

Nuorisovaltuuston puheenjohtajana osallistuin kaupunginvaltuuston kokouksiin puhe- ja läsnäolo-oikeudella. Lisäksi sain Espoon nuorisovaltuustolle puhe- ja läsnäolo-oikeuden kaupunginhallituksen kokoukseen sekä espoolaisnuorille 400 kesätyöseteliä lisää.

Intoni vaikuttamiseen alkoi aikanaan alakoulun oppilaskunnan hallituksesta, jossa halusin ehkäistä koulukiusaamista ja lisätä tekemistä välitunneille. Yläkoulussa lähdin opettajani kannustuksesta nuorisovaltuustovaaleihin; tulin valituksi kaksissa vaaleissa ja jälkimmäisissä noin 400 äänellä. Nuorisovaltuuston myötä päädyin mukaan myös puoluetoimintaan. Nykyään vaikutan mm. Kokoomuksen puoluevaltuustossa, Espoon Kokoomuksen hallituksessa sekä Espoon opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnassa.

Valtuutettuna lupaan panostaa nuorten ja opiskelijoiden hyvinvointiin, mm. harrastuksiin, liikuntaan, mielenterveyspalveluihin ja työllisyyteen. Haluan tehdä Espoosta Suomen parhaan opiskelijakaupungin. Espoossa tulee olla jatkossakin maailman parasta koulutusta. Panostetaan opetuksen monipuolisuuteen, yksilölliseen tukeen ja maltillisiin ryhmäkokoihin.

Vahva talous on edistyksellisen Espoon elinehto. Kuntaveroa ei saa nostaa, velkaantuminen on saatava kuriin ja yrittäjyyden edellytyksiä on lisättävä. Rakennetaan lisää monimuotoista ja eloisaa kaupunkia kestävä kehitys huomioiden. Tehdään tilaa ihmisten unelmille.

Valtuustoon on aika saada uuden sukupolven edistyksellinen ja osaava tekijä sekä tulevaisuuden puolustaja. Minua äänestämällä Espoo saa vastuullisen, innokkaan, yhteistyökykyisen sekä avarakatseisen valtuutetun, joka ei vain puhu, vaan myös tekee ja saa asioita aikaan.