Vättö Folayemi

Espoo

s. 1981

yemi@folayemi.fi

Olen mukana Kokoomuksessa, koska olen erittäin kiinnostunut maahanmuuttajien kotoutumisesta Suomeen, mielenterveydestä sekä taloudesta ja työpaikkojen luomisesta. Osa maahanmuuttajista eivät ole pystyneet tekemään Suomesta heidän kotiaan, eikä he siksi ole pystyneet täysin sulautumaan integroitumaan yhteiskuntaan. Tästä syystä me emme ole pystyneet täysin hyödyntämään maahanmuuttajien todellista potentiaalia. Haluan auttaa löytämään parempia tapoja miten maahanmuuttajat pääsevät sisälle yhteiskuntaan ja antamaan oman panoksensa koko suomalaiseen hyvinvointiin.

Toimin sairaanhoitajana akuutti mielialahäiriöosastolla ja näen miten mielialahäiriöhoidon tarve on kasvanut ja jatkaa kasvamistaan, mutta valitettavasti tarjonta ei kohtaa tarvetta tällä hetkellä. Korona on lisännyt selvästi hoidon tarvetta ja ennen kuin pääsemme tämän pandemian ylitse, hoidon tarve tulee, valitettavasti, kasvamaan edelleen.

Unelmoin paremmasta Espoosta, missä kantaväestö ja maahanmuuttajat työskentelevät yhdessä rakentaen vahvempaa ja tuottavampaa Espoota. Espoo missä me kaikki teemme työtä paremman Espoon puolesta.