Viljakainen

Espoonlahti, Laurinlahti

s. 1944

paula.viljakainen1@gmail.com

Olen fysioterapeutti. Suurimman osan työelämästäni olen toiminut yksityisenä fysioterapiayrittäjänä, lukuun ottamatta vuosia HUSissa, Sairaala Mehiläisessä ja Keski-Suomen keskussairaalassa.

Olen naimisissa Sepon kanssa. Meillä on neljä aikuista lasta ja yhdeksän lastenlasta ja iäkäs mummi. Se tuo näkökulmaa arkielämään, kuten lasten päivähoitoon, koulunkäyntiin, harrastuksiin sekä vanhemman sukupolven tarpeisiin.
Harrastan liikuntaa, käsitöitä ja lukemista. Kesäloman vietämme suurimmaksi osaksi veneillen.

Minulla on pitkä ja monipuolinen kokemus erilaisista luottamustehtävistä. Tällä hetkellä olen Espoon kaupunginvaltuutettu, tarkastuslautakunnan puheenjohtaja, Espoon Kaupunginteatterin hallituksen puheenjohtaja ja HUSin valtuuston jäsen. Olen myös Espoon seurakuntien yhteisen kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja ja Espoonlahden seurakuntaneuvoston jäsen.

Aikaisempina vuosina olen toiminut Espoon Sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtajana 12 vuotta, kaupunginhallituksen jäsenenä kahtena kautena ja palveluliikelautakunnan puheenjohtajana. HUSissa olen ollut hallituksen jäsen, Hyks-lautakunnan puheenjohtaja ja jäsen eri johtokunnissa.
Lastemme ollessa koulussa olin Laurinlahden koulun johtokunnan puheenjohtaja sekä Espoonlahden koulun ja lukion koti- ja kouluyhdistyksen puheenjohtaja.

Minulle tärkeitä asioita: Hyvät terveyspalvelut ilman jonoja, Ikäihmisiä ei jätetä yksin, Lapsille hyvä kaupunki on hyvä kaikille, Espoon Kaupunginteatterille uudet tilat, Vakaa ja hyvin hoidettu talous takaa parhaat palvelut, Kehittyvä Espoo on viihtyisä.

Politiikassa on mielestäni tärkeää, että siellä on mukana eri-ikäisiä ja erilaisilla taustoilla olevia päättäjiä, jotka tekevät hyvää yhteistyötä. Haluan jatkossakin antaa kokemukseni yhteisten asioiden hoitamiseen.

Mottoni on: VASTUUNKANTAMINEN ALKAA VÄLITTÄMISESTÄ