Otaniemen Teekkarikylän liikenneyhteyksien pitää perustua jatkossakin toimivaan joukkoliikenteeseen

Teekkarikylän kehityssuunnitelma* julkaistiin vuoden 2012 alussa. Suunnitelmassa useammassa kohdassa törmätään asemakaavan velvoitteisiin autopaikkojen määristä kerrosneliömetriä kohden (1ap/150k-­‐m2, ja muilla asunnoilla 1ap/85k-­‐m2). Vaikka velvoite on opiskelija-­‐asuntoloille matalampi kuin normaali rakentamisessa, niin vaatimus on tästä huolimatta liian kova tulevaisuutta katsoen. Servin Maijan tien ja Jämeräntaipaleen alueelle on suunniteltu yhteensä 310 autopaikkaa, joista suurin osa sijoittuu aivan merenrantaan….

Poliittisten virkanimitysten aika on ohitse

Helsingin Sanomat uutisoi 27.11.2014 siitä, että Espoon teknisen toimen johtaja Olavi Louko jää eläkkeelle ensi kesänä. Virka on päätetty laittaa avoimeen hakuun ja täytettäväksi 1.8.2015 alkaen.  Espoon kaupunginhallitus teki tästä päätöksen maanantaina 1.12.2014. Valintapäätöksen uudesta johtajasta tekee valtuusto. Tässä Espoon tulee toimia suunnannäyttäjänä julkisten virkojen täyttämisessä. Pätevimmät hakijat on etsittävä avoimen haun kautta. Paikkojen jakaminen…

Rantaraitin Porvarit: Lisää valinnanmahdollisuuksia – ei painotettujen luokkien lakkauttamista

Rantaraitin Porvarit: Lisää valinnanmahdollisuuksia – ei painotettujen luokkien lakkauttamista

Espoolainen kokoomusyhdistys Rantaraitin Porvarit on hämmentynyt Helsingin mahdollisista suunnitelmista lakkauttaa painotetut luokat ja vähentää perheiden sekä lasten valinnanmahdollisuuksia. Espoon pitää panostaa koulutukseen enemmän ja vain vahvistaa painotettuja luokkia sekä mahdollistaa tuloksekas oppiminen. – Painotetuista luokista luopuminen on väärä suunta, kun tarve olisi päinvastoin lisätä valinnanmahdollisuuksia. Espoossa ei onneksi mitään vastaavia suunnitelmia ole ja helsinkiläiset parempaa…

Sisällön loppu

Sisällön loppu