Martti Merra Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi

18.10.2011Uutiset

Espoon Kokoomus ja Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä

Martti Merra Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi

Espoon kaupunginvaltuusto valitsi eilen 17.10.2011 kokouksessaan kaupunginhallituksen uudeksi puheenjohtajaksi Martti Merran (52).  Kaupunginhallituksen puheenjohtajan paikka vapautui Saija Äikäs-Idänpään-Heikkilän luopuessa tehtävästä toissa viikolla. Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä oli jo valinnut valtuustoryhmän puheenjohtajan Tommi Laakson ehdokkaaksi tehtävään kokouksessaan  10.10.2011. Puheenjohtajavaalin ratkettua Tommi Laakso ilmoitti eroavansa kaikista poliittiisista luottamustehtävistä Espoossa ja Uudellamaalla.

Sampopankin Espoon konttorissa lakimiehenä toimiva Martti Merra on toiminut kuluvan valtuustokauden kaupunginhallituksen ja elinkeino- ja kilpailukykyjaoksen jäsenenä. Merra on ollut Espoon valtuuston jäsenenä vuodesta 1993. Hän toimii myös Länsimetro Oy:n hallituksen jäsenenä.

”Prosessi oli valitettava”, Merra toteaa. ”Normaali valmistelumenettelystä poikkeaminen johti hallitsemattomaan asioiden etenemiseen. Toivottavasti opimme virheistä ja pystymme etenemään yhdessä avoimemmin kohti tulevaisuutta.”

Valtuustoryhmä tekee henkilövalinnat vapautuneisiin luottamustehtäviin ryhmäkokouksessaan  7.11.2011.

Lisätietoja:

Ari Konttas, Espoon Kokoomuksen pj.
p. 050 338 9745

Martti Merra, Espoon kaupunginhallituksen pj.
p. 050 424 0511

Kommentti artikkeliin “Martti Merra Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi
  1. paula mattila sanoo:

Hyi mitä teitte Tommille! Ja minä kun ole luottanut kokoomukseen,kuten isänikin aikanaan teki,että siellä olisi fiksuja ihmisiä…Nyt hävettää…Taitaa olla pakko valita puolensa jatkossa tarkemmin.