Markku Markkula Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtajaksi

26.10.2011Uutiset

Espoon Kokoomus ja Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä

Tiedote 25.10.2011

Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä valitsi eilen 24.10. kolme tuntia kestäneen tuuletuskokouksensa päätteeksi yksimielisesti puheenjohtajaksi diplomi-insinööri Markku Markkulan. Tehtävään ehdolla olleet Pia Kauma ja Marika Niemi vetäytyivät ehdokkuudesta ryhmän keskustelun jälkeen. Markkula on toiminut kaupunginvaltuutettuna jo vuodesta 1981 ja syksystä 2003 kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtajana, jossa tehtävässä hän jatkaa ryhmäpuheenjohtajuuden ohella.

Valtuustoryhmä hyväksyi Markkulan linjaukset ehtona valinnalleen: ensinnäkin jäsenet sitoutuvat toimimaan joukkueena ja noudattamaan sääntöjä (ei pakolla, vaan yhteisten tavoitteiden ja yhteisen joukkuehengen kannustamana) sekä toiseksi Kokoomus toimii ahkerasti toteuttaakseen Espoon valtuustosopimuksen linjaukset ja toimintakohteet (ja on sitoutunut vaaliohjelmansa toteuttamiseen). Markkula on nyt vakuuttunut, että tämän kokemuksen jälkeen ryhmä jatkaa entistä energisempänä ja yhteistyöhenkisempänä työtänsä.

Lisäksi Kokoomuksen valtuustoryhmä päätti yksimielisesti pyytää Tommi Laaksolta julkisesti anteeksi valtuuston 17.10. tapahtumia ja kiittää hyvin tehdystä työstä.

Lisätietoja:

Markku Markkula,