Espoon Kokoomuksen kevätkokous 22.3. Valtuustotalolla

29.3.2016Uutiset

Aluejärjestön kevätkokouksen poliittisen katsauksen esitti opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen.

Ministeri avasi näkymiä valtakunnan politiikkaan, puolueen uudistamistyöhön ja sivistyspuolen ajankohtaisiin asioihin. Brysselin tapahtumat järkyttivät vaikkakaan eivät yllättäneet. Ministeri painotti, että terrorismin pahin vihollinen on avoin yhteiskunta. Siksi pelolle ei pidä antaa tilaa. Europpalaisesta turvallisuudesta on suuri huoli, joka heijastuu kotimaahan.

Kokouksessa esitettiin Espoon Kokoomuksen toimintakertomus ja tilinpäätös. Kokous myönsi vuoden 2015 tileistä ja toiminnasta hallitukselle sekä muille tili- ja vastuuvelvollisille vastuuvapauden.

Puoluevaltuustoon valitaan Lappeenrannan puolukokouksessa uudet jäsenet. Kokous valitsi yksimielisesti Espoon jäsenehdokkaiksi:

Varsinainen jäsen                                                  Varajäsen

Pirjo Kemppi-Virtanen, Tapiolan Kokoomus           Kari Kuusisto, Karakallion-Kilon Kokoomus

Janne Tähtikunnas, Espoon Kansallisseura             Emilia Knaapi, Espoon Nuoret Järkiporvarit

Johanna Paattiniemi, Kanta-Espoon Kokoomus     Christos Petriotis, Olarin Kokoomus

Kokous valitsi myös Jussi Koskisen Espoon Kokoomuksen ehdokkaaksi puoluevaltuuston puheenjohtajaksi.