Puheenjohtajan terveiset

14.6.2016Uutiset
Pirjo Kemppi-Virtanen
Hyvät kokoomuslaiset,

Lappeenrannan puoluekokous on nyt ohi ja puoluetta luotsaa tästä eteenpäin puheenjohtaja Petteri Orpo. Ensimmäisellä äänestyskierroksella äänet jakautuivat: Lepomäki 122,4, Orpo 396,8, Stubb 294,4 ääntä. Vaalin toisella kierroksella Orpo sai 441 ääntä, Stubb 361.

Vaalikampanjan aikana Kokoomus sai huomattavasti näkyvyyttä julkisuudessa verrattuna muihin samaan aikaan puoluekokousta pitäneisiin kilpailijoihin. Nyt odotamme mielenkiinnolla valinnan aiheuttamia muutoksia ja jatkotoimenpiteitä.

Espoossa ryhdymme nyt toden teolla valmistautumaan kuntavaaleihin: kannamme vastuuta ja terävöitämme vaaliteemojamme. Kuntavaaliohjelmaa rakennetaan kokoomuslaisiin arvoihin pohjautuen ja ihmislähtöisesti. Teemat pohjautuvat ajatuksiin minkälainen kaupunki Espoo on syntyä, kasvaa, opiskella, tehdä työtä ja ikääntyä.

Ohjelmatyötä tullaan tekemään neljässä osiossa: Lapsuus, Nuoruus, Aikuisuus ja Ikääntyminen. Osioiden sisältöjen valmistelua varten järjestetään jäsentilaisuus heti alkusyksystä ja kootaan työryhmät. Ohjelma on valmis syys-/lokakuussa.

Mikäli valtuuston koko pysyy ennallaan, Espoon Kokoomus valmistautuu vaaleihin täydellä, 112 ehdokkaan listalla. Ehdokaslistat julkistetaan tällä kertaa kolmessa erässä: elokuun lopussa, marraskuun alussa ja tammi-/helmikuun vaihteessa 2017.

Mikäli harkitset ehdokkuutta, ilmoittaudu nyt viipymättä mukaan!

Sivustolla https://www.espoonkokoomus.fi/kuntavaalit/ on lisätietoa vaaleista sekä ehdokaslomake täytettäväksi.

Jotta ehtii mukaan ensimmäiselle ehdokaslistan valintakierrokselle, tulee ehdokassitoumus olla allekirjoitettuna kesäkuun loppuun 30.6.2016 mennessä.

Ensi tiistaina 21.6. klo 16.30-19.00 voi sitoumuksen tulla allekirjoittamaan ja juttelemaan vaaleista toimistollemme, os. Itäportti 4. Muita aikoja varten ole yhteydessä järjestösihteeri Leena Hoppaniaan.

Vaalien järjestelyiden osalta muistutamme, että ehdokkaiden lähipiiri ei voi tulevissa vaaleissa osallistua vaalitoimikunnissa. Siksi meidän on huolehdittava, että niihin saadaan riittävä määrä kokeneita ja osaavia jäseniämme. Näitäkin ilmoittautumisia ottaa vastaan järjestösihteeri Leena Hoppania.

Kiitokset kaikille kevään aikana tehdystä työstä. Tästä on hyvä jatkaa ”kansanliikkeemme” kehittämistä ja lähteä hyvin ansaituille kesälaitumille keräämään voimia.

Aurinkoisia kesäpäiviä toivottaen,

Espoon Kokoomus ry