Ilmoittautuminen vaalilautakuntaan

29.9.2017Uutiset
19821206 . Presidentinlinna juhlavalaistuna itsenäisyyspäivänä.

Ilmoittautuminen tammikuun 2018 presidentinvaalin vaalitoimitsijoiksi on nyt auki. Haussa on niin henkilöitä ennakkoäänestyksen (17.–23.1. ja 31.1.–6.2.) aikana toimiviin vaalitoimikuntiin kuin varsinaisen äänestyspäivän 28.1.2018 vaalilautakuntiinkin. Toisen kierroksen vaalipäivä on 11.2.2018, mikäli kukaan ehdokkaista ei ole saanut ensimmäisellä kierroksella yli puolta äänistä.

Ilmoittautumalla mukaan Kokoomuksen vaalitoimitsijaksi pääset mukaan todelliseen vaalityöhön. Toiminnasta maksetaan  myös pieni korvaus. Kaikki Kokoomuksen nimeämät henkilöt sitoutuvat maksamaan Espoon Kokoomukselle palkkiostaan 20% suuruisen luottamushenkilömaksun. Haku päättyy 8.11.2017.

VAALITOIMIKUNNAT kiertävät ennakkoäänestyksen aikaan 17.–23.1. ensimmäisen kierroksen osalta ja 31.1.–6.2. mahdollisen toisen kierroksen osalta mm. sairaaloissa, palvelutaloissa sekä kotiäänestyksissä. Vaalitoimitsijoiden tulee olla valmiita työskentelemään arkisin päiväsaikaan. Vaalitoimikunnat määrittelevät itse omat työaikansa. Oman auton käyttömahdollisuus on suositeltava. Vaalitoimikunnissa ei voi toimia vaaleissa ehdolla oleva tai hänen lähisukulaisensa.

VAALILAUTAKUNNAT työskentelevät äänestyspaikoilla vaalipäivänä 28.1.2018 ja 11.2.2018. Vaalipäivänä työvuoroja on kaksi (aamu ja ilta), mutta kaikki lautakuntalaiset osallistuvat ääntenlaskuun klo 20 alkaen. Varsinaisen ja varajäsenen tehtävällä ei ole käytännössä eroa, sillä vuorottelun vuoksi kaikki osallistuvat lautakunnan työhön.

VAALITOIMITSIJAN tulee olla kirjoilla Espoossa vaalitoimitsijatehtävänsä aikaan. Lisäksi vaalitoimitsijan tulee olla äänioikeutettu (Suomen kansalainen, joka viimeistään ensimmäisen vaalin vaalipäivänä täyttää 18 vuotta).

Leena Hoppania

Hoppania Leena

Aluesihteeri

040 724 2076

Kirjoitukset

Kommentti artikkeliin “Ilmoittautuminen vaalilautakuntaan
  1. Leo Rantala sanoo:

Kiitos yhteydenotosta. Minun on valitettavasti todettava, että en enää voi ryhtyä vaalilautakunnan jäseneksi, koska ikä alkaa painaa vähitellen. Olen jo 81 vuotta. Olen toiminut Espoossa vaalilautakunnan jäsenenä, useimmiten varapuheenjohtajana jo noin 35 vuotta, joten se riittänee. Toivotan mielenkiintoisia valiaikoja Espoon Kokoomukselle vastakin! Olen edelleen Espoon Kansallisseuran jäsen kuten olen ollut samoin kauan.
    Syysterveisin
    Leo Rantala