Espoon Kokoomus nimesi 23 uutta ehdokasta kuntavaaleihin – ”on hyvä, että ehdokkaissa on värikkyyttä ja erilaisuutta”

19.1.2021Uutiset

Espoon Kokoomuksen aluejärjestön ylimääräinen kokous nimesi 23 uutta kuntavaaliehdokasta tiistaina 19.1.2021. Kokoomuksella on nyt yhteensä 106 kuntavaaliehdokasta Espoossa. Kaikkiaan listalle tullaan nimeämään täydet 112 ehdokasta.

”Kokoomukselle tulee Espoossa luonnollisesti täysi lista. Meillä on ehdolla 53 naista ja 53 miestä tällä hetkellä. Ehdokkuus kokoomuksen riveissä on kiinnostanut kovasti espoolaisia ja meillä on erinomainen lista kasassa huhtikuun kuntavaaleihin”, kertoo Espoon Kokoomuksen puheenjohtaja Janne Tähtikunnas.

Nyt nimettyjen joukossa on runsaasti erityisesti yrittäjäkokemusta aina startup-yrittäjästä torimyyntiyrittäjään. Osaajia on myös muun muassa kiinteistö-, kulttuuri-, hyvinvointi- ja oikeusalalta.

Mukana on muun muassa Uudenmaan Kokoomuksen varapuheenjohtaja Jarno Limnéll. Limnéll on Aalto-yliopiston kyberturvallisuuden työelämäprofessori ja sotatieteiden tohtori ja on profiloitunut myös nyt korona-aikana demokratian ja turvallisen yhteiskunnan puolestapuhujana.

”Kevään kuntavaaleja ajatellen odotan mielenkiinnolla sitä, minkälaista kuvaa tulevasta eri puolueet maalaavat. Pelko ja uhkakuvat kyllä myyvät ja vastakkainasettelu herättää tunteita, mutta ehkä suurin osa kuitenkin toivoo jo tulevaisuudelta jotakin tasaista ja turvallista? Kevään kuntavaalit ovat yksi hyvä mittari sille, minkälaista politiikkaa suomalaiset todellisuudessa kaipaavat”, Limnéll pohtii.

Eräs nyt nimetyistä on 23-vuotias Katariina Komulainen. Komulainen on suomalais-kazakstanilainen startup-yrittäjä, joka on asunut ja työskennellyt myös ulkomailla.

”Olen ensimmäistä kertaa ehdolla. Vaaleissa mukana oleminen jännittää ihan älyttömästi. On vain hyvä asia, että meissä ehdokkaissa on värikkyyttä ja erilaisuutta. Yritysmaailmassakin joskus se uusi ja ulkopuolinen tuo ne parhaat ideat! Minulla on ajatuksia ja ideoita esimerkiksi siitä, miten voisimme viedä Espoo-brändiä maailmalle ja saada yritykset ja osaajat kiinnostumaan meistä enemmän”, Komulainen innostuu.

Espoon Kokoomus nimeää viimeiset kuusi kuntavaaliehdokastaan helmi- ja maaliskuussa.

Lista 19.1.2021 nimetyistä ehdokkaista:

1  Ahde  Tuuli  50  Yrittäjä  Soukka
20  Sarasmaa  Aleksi  26  Sotilaslakimies  Latokaski
21  Saxén  Sven  34  Asiantuntija, SOS-lapsikylä  Matinkylä
22  Suontausta  Martti  35  Kehityspäällikkö, DI  Espoonlahti
23  Taivassalo  Ilkka  36  Yksikönjohtaja (VPK), kiinteistöpäällikkö   Leppävaara

Lisätiedot:

Janne Tähtikunnas